Om mig

Mit billede
Jeg er en i midten af tyverne, og flyttede for nogle år siden fra Slagelse på Vestsjælland til Sverige, for at være sammen med en dejlig mand! Den 11. juli 2009 blev vi gift - på begge vores forældres bryllupsdag! Jeg elsker at læse, bage og hygge mig med familien - og når jeg tager mig sammen, synes jeg det er sjovt at klippe-klistre.

onsdag den 13. april 2011

TURBO-update

For en gangs skyld har jeg tænkt mig at skrive et hurtigt lille indlæg! Jeg har haft en super dejlig dag, men jeg har været træt nok til at kunne sove hele natten, siden klokken 19!
Hvis jeg starter med en lille historie om, hvordan jeg tror jeg er ved at blive mere opmærksom på mig selv og mine svagheder - så giver det nok et meget godt indblik i den personlige mentale rejse jeg føler jeg er på.
Jeg ville starte dagen med en tur i svømmehallen. Jeg havde fået udfyldt den aftale de skal have dernede, når man binder sig for et helt år - jeg havde pakket min fine Hello Kitty-taske og var klar til kamp - troede jeg.
Jeg skulle mødes med min svigerinde bagefter - så jeg havde selvfølgelig lidt "travlt" med at komme afsted.
Da jeg svingede ind på parkeringen ved svømmehallen, var der fyldt på alle pladserne, troede jeg. Jeg tænkte "ÅH NEJ, det går ALDRIG! der er sikkert fyldt med skolebørn der bare... ER ud over det hele, og så "tør" jeg ikke være der, og de glor sikkert allesammen, og jeg har ikke ret meget tid, og det kan også bare være lige meget!" så jeg kørte igen!

50 meter fra svømmehallen er der en rundkørsel - og da jeg kørte ud i den, råbte jeg højt i bilen af mig selv... jeg råbte noget med at nu måtte jeg fandeme tage mig sammen, og få min røv ind i den svømmehal, for det er jo faktisk meningen, at jeg skal ændre mine gamle måder at tænke på - og få nye sunde vaner ind!

Så jeg svingede kareten rundt og tilbage på parkeringspladsen, hvor der stadig var én bås ledig - men jeg behøver jo heller ikke flere! Så marcherede jeg ind til disken og fik godkendt det jeg havde skrevet - fik udleveret et medlemskort - og gik ind og skiftede tøj! 
Nok svømmede jeg "kun" en halv time - men det er immervæk mere, end hvis jeg var kørt derfra uden at have været inde gennem døren!
Det går ikke særligt stærkt, og det er garanteret heller ikke for kønt at se på, men jeg kan mærke at det gør mig godt, og jeg får god varme i kinderne - og det er det, der får mig til at fortsætte!
Først var jeg tvivlsom fordi jeg tænkte at så mange biler måtte betyde at der var propfyldt - det var der dog slet ikke! Der var nogle unge der svømmede på bane 2+3 (der er 4 i alt) og resten af klassen eller holdet, stod som publikum på bane 1+4. Jeg ville gerne svømme på bane 4, men turde ikke rigtigt gå i - hvis de nu skulle bruge den. Efter et par minutters betænkningstid gik jeg dog derhen og begyndte på mine baner. ingen så skævt til mig af den grund selvfølgelig!
Da jeg var i gang kom  der en anden smækker ung pige der også hoppede i på bane 4, og straks fik jeg præstationsangst! Hun er jo naturligvis dobbelt så hurtig som mig og hvad ved jeg - men efter kort tid tog vi en "halv bane" hver, så vi undgik at svømme i vejen for hinanden. Det gik jo super, og jeg holdt bare mit eget tempo.
Jeg ved ikke rigtigt hvorfor jeg bliver ved at gør sådan mod mig selv. Det er en ret dårlig idé...
Ud fra andres blogs og andet jeg har læst, kan det dog godt være at jeg er ved at have gennemskuet mig selv. Det kan godt være at det i bund og grund handler om, at jeg ser mig selv som mindreværdig. At de andre har mere "lov" til at være der, eller at jeg skal trække mig tilbage i kulissen, for at give plads til andre. Noget med at jeg måske ikke "fortjener" at gøre noget for mig selv.
Men det skal altså være slut, for det er da det mest idiotiske og selvdestruktive jeg kan komme på!
Næ, du! Min tur i svømmeren gjorde, at jeg fik det kanon med mig selv, og det under jeg mig sgu!
Jeg har jo selv arbejdet for det, og det er jo en del af et endnu større arbejde for, at gøre noget godt for mig selv!
Det var meget om, hvad der nok lyder som lidt - men for mig og mit selvværd, har det været en god dag! Jeg tog mig selv i nakken og lossede mig ind gennem døren og ud i vandet. Og det vil jeg gøre igen i morgen! (forhåbentlig behøver jeg ikke overtale mig selv til det der - det skulle gerne gå pr. automatik!)

Efter svømmeturen tog jeg i hvert fald hjem til den ældste af svigerinderne, og hendes fantastiske lille datter! 5 måneder gammel er hun - at man ikke er ved at EKSPLODERE af skrukhed når man har krammet på hende en hel dag altså!

For at holde mig vågen i arbejdstiden, har jeg fået set det afsnit jeg var kommet bagud i Desperate Housewives - jeg ELSKER den serie! Og kan heller ikke vente til der kommer nyt afsnit af Glee... Næste gang jeg skal have skrappe midler i brug for at holde mig vågen, tror jeg, at jeg vil se Big bang theory forfra, for at få udfyldt det huller der er i mit hoved, fra de afsnit hist og her jeg har misset! Den serie er jo også guld værd! (og sådan kom jeg til at lyde som den værste tv-junkie!)

I morgen står den, udover svømning, på bilbytte - og min kære mand har fri. Det skal nok blive en god dag.

Sådan endte mit korte indlæg med, at tage en god halv time at få skrevet... typisk!

Og godnat!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar